Gezi Rehberi

Taşköprü, Seyhan Nehri üzerinde, Adana kent merkezinde, Adana (Seyhan) ve Karşıyaka (Yüreğir) yakalarını birleştiren köprüdür.

Adana'nın simgesi olarak kabul edilen köprü, bir Roma dönemi eseridir.[1] Taşköprü'nün Roma İmparatoru Hadrianus tarafından yaptırıldığı ve Roma İmparatoru I. Justinianus zamanında ciddi şekilde onarıldığı aktarılmaktadır. Seyhan Nehri üzerinde bulunan, aslen 21 gözlü olan köprü, Seyhan Nehri'nin ıslahı sırasında 7 gözünün toprak altında kalmasıyla 14 gözlü olarak hizmet veriyor. İlk yapıldığında yarı yarıya daha dar olan köprü daha sonra genişletilmiştir. Köprünün her iki girişinde de şu anda mevcut olmayan taç kapısı olduğu bilinmektedir. Osmanlı döneminde birkaç kez onarılan Taşköprü, günümüzde de hizmet vermeye devam etmektedir. 310 metre uzunluğundaki köprünün genişliği 11.40 metredir.

Taşköprü'yü inşa ettiren Roma İmparatoru Hadrianus

Taşköprü'nün 2006 yılı başında restorasyon çalışmalarına başlanmış ve 2007 başlarında çalışma sona ermiştir. Ayrıca Taşköprü dünyada hâlen kullanılan en eski köprülerden biridir.

Adana Büyük Saat Kulesi Seyhan ilçesinin Ali Münif Yeğenağa caddesinde bulunmaktadır. Büyük Saat Kulesi inşası döneminde Osmanlı Devleti’nde de birçok saat kulesi vardır fakat bu kule 32 metre uzunluğu ile şuanda Türkiye’nin en büyük saat kulesidir.

Fransızların Adana’yı işgali sırasında Ermeniler tarafından yağmalanıp tahrip edilen kule Cumhuriyet döneminde onarılmıştır. Kulenin içinde hem yukarı çıkan hem de yerin altına inen bir merdiven bulunmaktadır. Söylentiye göre yerin üstünde olduğu kadar bir o kadar da yerin altında bu kulenin temelleri vardır. Adana’yı gezmeye geldiyseniz tarihe ve tarihi yapılara ilginiz varsa Büyük Saat kulesi gidip görmek adına sizin için kaçınılmaz bir fırsat olacaktır.

Adana-Ankara istikametinde, Karaisalı İlçesi Hacıkırı Köyü'nün yaklaşık bir kilometre güney batısında bulunan Varda Köprüsü halk tarafından Koca Köprü diye anılmaktadır. Osmanlı Hükümdarı 2. Abdülhamit ile Alman İmparatoru Kaiser Wilhem tarafından imzalanan sözleşme ile İstanbul-Bağdat-Hicaz demiryolu hattını tamamlamak üzere 1907-1912 yıllarında inşa edilmiştir.  Köprü 99 metre yüksekliğinde ve 172 metre uzunluğunda olup derin bir vadiyi birbirine bağlamaktadır. Varda Köprüsünün bir diğer önemli ve ilginç özelliği ise düz bir köprü olmayıp virajlı olmasıdır. 

Web sitemizde en iyi deneyimi yaşamanızı sağlamak için çerezleri kullanıyoruz.

Detaylı Bilgi